Inför tunnelbaneguden äro vi alla lika

Det är bara att inse att det är först till kvarn som gäller om sittplatserna. Beroende på vilken sida jag vaknat på blir jag antingen irriterad eller full i skratt när medelålders tanter i päls och några för många guldarmband runt handleden högljutt gnäller för att ingen flyttar på sig så att de kan sitta. Ta en taxi eller byt till lägre klackar om det nu är så jobbigt. Jag flyttar mig gärna för äldre och småttingar som inte själva klarar att stå, men övriga får faktiskt tävla om platserna precis som vi andra normalbegåvade, oavsett om de råkar handla på NK eller inte.


Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt dessa idiotier heller. Vad är det för fel på folk?


Kommentarer
Postat av: Moa

Kanske den mest slaende och mest valtraffande artiekl om i-landsproblem nagonsin! :) Saknar dig!



Lgh ligger i Skarmarbrink, grona linjen bredvid Gullmars. den ar liten och mycekt sliten, men dar bor vi for billiga 3800/manad. Att dela pa! :)

2009-03-30 @ 08:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0