Plåtning

Jag satt just och kollade biljetter till Falun i helgen när Johanna Nyholm ringde och erbjöd en plåtning på lördag, jatack :) Tack Malin för det! Synd bara att jag ganska ofta känner mig som världens sunkigaste flickvän som alltid prioriterar jobb först. Men det kanske bara är att inse att jag är en självisk jävel som alltid väljer mig först ;P






Tidigare idag har jag tampats med dammsugaren, den är från tidigt 50-tal och påminner om en överdimensionerad leksaksmus, ni vet sådana som katter brukar ha, fast gigantisk.

Annars har dagen mest gått ut på att fika med Linnea och må illa. Vi skulle prova muffin bakery, dom sägs ju ha sveriges godaste muffins, men jag vet inte riktigt jag. Vi delade på en med blåbärs- och cheesecakesmak (storleken var det definitivt inget fel på) och den var väl god, men inte världsomvälvande på något sätt. Att jag mått illa resten av dagen kan möjligtvis ha påverkat uppfattningen, men jag ska låta det vara osagt om det var muffinens fel eller inte.

Jag genade genom PUB när jag skulle möta lillan för att slippa undan lite av kylan, jag har inte varit där sen dom började bygga om undervåningen. Helt ovetandes sprang jag rätt in i MACs nya foundation Studio Sculpt som tydligen redan kommit. Det var ju inte alls särskilt länge sedan jag la en hel hög med pengar på deras (numer) förra foundation som lanserades i sverige, men den nya kändes mycket härligare i konsistensen. Det är ju lite bittert. I och för sig skadar det inte att ha några av varje :)

Nu väntar snart sängen. Den skulle behövs piffas till lite för att få den där riktiga myskänslan, så jag funderar på att hänga upp lite tyger och sånt. Skulle behöva en mood- eller inspirationboard också, men jag får inte göra hål i väggarna här så det kanske går att fixa med tyg också. H&M har just lanserat sin hemiredninglinje, det fanns en del finfina grejer där faktiskt, så jag blev lite inspirerad :) Har också börjat fnula på hur hemsidan ska se ut, tänkte jag skulle övertala Patrik att börja med den så smått medan jag samlar på mig bilder. Då får man ju liksom en anledning till att skynda på :)
Allt som kostar pengar får dock vänta till i mars när ekonomin börjar stabilisera sig igen efter förskjutna löner och annat tråkigt :P Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0