Elaka troll

Idag är jag trött på människor och på serviceyrket. Hur i hela världen kan man ha mage att ringa och bråka om missnöjet med en GRATIS present man fått när man handlat? Hur kan man få det till att det är mitt fel att en produkt utgick för fem år sedan? Jag var 15 och skulle välja till gymnasiet då. Det var alltså inte mitt beslut. Blä. Ibland vore det skönt att ha ett jobb där man bara behöver vara beroende av sig själv, typ "Jobba snabbt och effektivt = var ledig och nöjd när du går hem" istället för "vänd ut-och-in på dig själv och låt kunderna utnyttja er allt dom kan = ändå missnöjda kunder".

Men, så är det ibland. Nu är jag ledig två dagar och det är skönt, imorgon ska jag laga lunch med josefin och sen kika på utställningen av modebilder på Moderna Museet. Kanske besöka ett gym. Leta rätt på Alla Hjärtans Dag-paketet från mamma som har kommit på villovägar. Leta nytt jobb?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0