Fåfängan


Jag hälsade på Sara idag på skolan för att hämta mina glömda inneskor och få lite tips om jobb och framtiden. Vi konstaterade att fåfängan härskar i vår bransch, vilket kanske inte var något nytt, men det är lite tråkigt att man bedöms efter klädstil snarare än efter kunskap och begåvning. Kreativitet är detsamma som att ha så konstiga kläder som möjligt, och mest udda vinner! 
Själv tycker jag att alla dessa alternativa söderkisar blev astråkiga i samma veva som dom skaffade likadana åttiotalsbrillor,  började lyssna på indie och använde snortajta jeans/tights till kängor med pösig tröja och omatchad sjal över. Det är vad jag tycker. Men så är jag heller inte särskilt arty och inne ;P
Hursomhelst, tanken har slagit mig att jag kanske borde göra någon drastisk förändring och bli lite mer arty jag också, skaffa mig ett varumärke liksom. Men det är nog inte riktigt min grej, så jag vet inte om det skulle funka.
Men, om jag skulle göra det skulle det kunna bli ungefär såhär;

     

Ja, så extrem är jag. Inte. Fast tänk er den hårfärgen i helkrull, inte bara halva håret. Jag har ju alltid drömt om att ha afro!
Egentligen letade jag i och för sig en bild med riktigt superduper-vit-blont hår, jag har en liten hemlig dröm om det. Jag hittade dock ingen bild, och tyvärr så lär jag nog inte passa något vidare i det heller, min lite gul-rosa hudton skulle nog skära sig :P Tacka vet jag olivfärgad hy, det passar till allt. 


Kommentarer
Postat av: HG

På söndag kan du få hjälp att råda bot på din önskan om blont/vitt hår. Jag är ju lite av en expert på megablondering, so to speak.

2009-02-11 @ 21:59:31
URL: http://shmerb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0