Valborgsborr

Hejhopp!
Nu är jag hemma i Hälsingeskogen igen, lokaltidningen är mer deprimerande än någonsin med varsel och nerlagda sjukhus, men vädret där emot är tiptopp och det är dessutom mindre pollen än i hufvudstaden. Precis perfekt alltså :)
Det är alltid skönt att komma hem, inte bara för att  jag får vara ledig (bara ganska jättemycket) men också för att det är så skönt att komma hem till Borrsjön, leka med Strellan och somna på altanen i eftermiddagssolen. Det tycker jag om :)

Har bjudit Vickiluringen på pannkakslunch innan hon drog till fjälls och tänkte fira Valborg med att grilla årets första köttbit och umgås med Helle som kommit hem från Asien! Förmodligen är hon snarare svart än peppisbrun, som vanligt. Vad blev det för fel på mig som brunhårig, som aldrig ändå lyckas bli lika brun som alla blondiner runtomkring mig? Jag knaprar till och med flera kilo morötter i veckan och ändå blir jag mest bara röd. Livet är orättvist.

Johanna ringde typiskt nog just den här helgen och ville att jag skulle sminka för en plåtning i Uppsala, hade varit grymt men hinner inte hem till stockholm och hämta grejerna för att sen åka tillbaka, tyvärr. Dålig tajming.
Istället ska jag mysa hemma, mysa borta och leta spegel på loppis :)

Trevlig Valborg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0