Sometimes, somewhere

Ibland blir jag så trött på mig själv. Jag tror jag har den identitetskris normala människor har på högstadiet/gymnasiet några år försent. Ni vet när man inte hittat sig själv än, inte vet vad man vill eller tycker eller borde tycka. Där nånstans är jag nu. Jag längtar inte hem, jag längtar inte bort, jag vill inte vara här. Jag känner mig tråkig men vill inte vara rolig.
Dessutom känns det som om jag bara skriver skräp på den här bloggen. Men det kanske är det den är till för.

Så här kommer lite mer värdelös trivia för er som trots allt läser.
Den här veckan har varit fullbokad, jobbade på sportia i tisdags och hade introduktion på Body Shop mellan ons-fre. BS känns riktigt bra, kommer bli kanonkul! Till att börja med är det bara helger men jag ska göra mitt bästa för att sno åt mig så många eftermiddagspass det bara går! Det blir långa dagar, i fredags var jag inte hemma förrän nio på kvällen och det är väl inget vidare roligt att ställa sig och laga mat då. Men, det funkar fram till jul, helt klart. Det är ju kul!

I torsdags hade vi prov med foto och världens vackraste Helena kom ner lite tidigare och var modell. Jag har inte sett fotona än men jag tror och hoppas att de blev bra :) Kan det bli så mycket annat med en så fin modell? Att hon och Moa dessutom gjort mat åt mig när jag kom  hem efter åtta och mat-o-sovklockan ringt för länge sen gjorde nog min vecka. Jag har ätit paj fyra dagar i rad nu :P Synd att jag inte hann träffa er mer, vi gick om varandra med er coldplaykonsert och min/mitt skola och jobb. Jag kommer ju hem nästa helg.

Hade planerat in träning i helgen eftersom det inte blivit mycket tid över för det nu i veckan och jag faktiskt på allvar tänker komma igång igen. Jag har börjat försiktigt med lite lätt löpning och det går segt, men det är i alla fall skönt att ha börjat i nån ände. Hursomhelst, förkylningen slog till utan förvarning på fredagkväll och sen dess har jag mest legat fastkilad i soffan med täcke och tofflor. Mamma tror att det är Stockholmsluften.
Det enda bra med det är väl att jag åtminstone börjat leta nummer och ta kontakt med några tänkbara fotografer inför trendveckorna som närmar sig alldeles för fort och är mycket ångestframkallande för min del. Jag skissar på ideer men vet inte riktigt hur jag ska slutföra nån av dem. Dessutom är jag påväg in i en av de välkända kreativa dalarna. Men jag ska fixa det ändå.

Så, ska ni till slut få se några fotona från skolan. Jag vill påpeka att det är bilder för mitt eget utbildningssyfte och inte med tanke på att dom ska visas upp. Med andra ord, jag vet att dom är b-iga, och jag hatar b-igt. Men här är dom.


       


Bilderna från visningen med Coulisse och fotona på Helena kommer senare.
Jag hatar att jag bara har ettan, tvåan och fyran och att ingen av dom visar film på söndagkvällarna. Vad är söndagskvällar till för liksom?
På återseende!

R

Kommentarer
Postat av: HG

Kom hem till mig och ät paj igen imorgon, vettja.

2008-09-21 @ 23:21:32
URL: http://shmerb.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag jobbar till fem varje dag, tyvärr. Men jag ställer gärna upp som övningsobjekt=) Hör bara av dig när det kan bli aktuellt... Kram

2008-09-22 @ 09:30:16
URL: http://www.maddebaras.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0