Klumpeduns AB

Hej Bloggen!

Idag har jag kommit försent till skolan, stukat ett finger och limmat ihop Malins ena öga. Dessutom glömde jag min iPod i Ljusdal när jag åkte igår kväll. Men det är ju en världslig sak, jämförelsevis med lågkonjunktur och börskrascher och allt vad det är. Snart blir det väl en ny depression i det stora landet i väst och så är vi inne på världskrig #3, vem vet?

Jag har i alla fall spenderat helgen i Hälsingland och det var bra. Jag tror till och med att jag blev frisk i samma stund jag klev av tåget i Bollnäs och andades in lite ren luft. Utan att stressa särdeles mycket har jag hunnit få massa kvalitetstid med Max, kollat på bandy och träffa lagkamrater och ledare i Edsbyn, ätit middag hos mamma, efterrätt hos Vickan och fika hos pappa :)
Som Caroline fått se bildbevis på har jag också bevittnat den nya, enligt vår mening 4 år försenade, gångtunneln mellan gärdet och centrum. Väldigt stilig och high-tech faktiskt!

Det var den helgen. Det dröjer till cupen innan jag har råd att åka hem igen, jag har nu 18 kr. på kontot :P

Jag har förutom alla klantigheter faktiskt gjort lite nytta idag också, har både dammat, dammsugit, gått långpromenad och tvättat. Därför tycker jag att jag nu med gott samvete kan sätta mig framför teven och förfasa mig över de så kallade Idolerna. I och för sig borde de väl ha kommit så långt nu att man kan få njuta istället, om det inte vore för reklamen och juryns snack osv som tar upp 90% av programtiden.

Jag hör själv ibland hur jag låter som en riktigt gnällkäring :)

På återseende!

R

Kommentarer
Postat av: mia

Vad ska man säga??? Är det inte fötterna du stukar när du springer i trappan så är det fingrarna som ryker... hmmmm

Kram

2008-09-29 @ 22:14:38
URL: http://miahed.blogg.se/
Postat av: Niklas

Jag vill också se bildbevis! På tunneln alltså.

2008-09-30 @ 05:50:35
URL: http://blog.toobigtofitinhere.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0