Tjugoårskris

Det var en fin födelsedagshelg. Jag kände genast på fredagmorgonen när jag vaknade i en alldeles tom lägenhet att jag då passerade tiden för då man firar sina födelsedagar med enbart glädje. Hädanefter kommer man bara bli mer rynkig och mer ensam ju fler år det går. Det är ju en rätt deprimerande tanke men den höll i sig ända fram till kvällen när Max och mammafamiljen anlände. Då utvecklade jag den till att jag i alla fall bara kommer att uppskatta dom jag har nära mer och mer för varje år också. Och det finns ju alltid anti-rynk krämer.
Jag har fått många fina och användbara presenter som jag ler lite åt varje dag :) Som idag har jag investerat i ett par trevliga sneakers från sneakers'n'stuff av skoslantarna jag fick.
Vi åt gott på italienska Dolce Vita med mammafamiljen, pappafamiljen och mosterfamiljen och den sjukaste servitör jag någonsin träffat. Han gick antingen på något olagligt eller var bara ovanligt trög och otrevlig. Det var i alla fall ganska obekvämt när han rörde sig runt bordet, vilket han gjorde alldeles för ofta.

I veckan har vi sminkat killar och övat på visningssmink, både Max och Patrik har fått vara offer med blandad entusiasm och resultat. Intressant har det varit i alla fall. Ska få göra en visning på fredag! Wohoo. Kommer bli grymt, men skapligt nervöst. Och kul. Och lärorikt. Under sena kvällen går bussen mot Sandviken och födelsedagskalas/inflyttningsfest, återförening för LF över en helg. Det blir kanoners, inte sant?

Max åkte hem idag, det är alltid lika jobbigt. Man får se till att sysselsätta sig noggrannt under dagen så att man inte får någon dötid att sakna på.


För er som undrar om jag har träffat på några kändisar i stora staden har jag nu nyheter; jag hänger i samma områden som Adam Tensta och tydligen också grabbarna i EMD blev jag varse idag. Har stött på allihop två gånger nu, EMD med en harem av tjejer med sig. De blev nog rätt förnärmade när jag hellre tittade på nya lägenheter på Söder än på dom. Men jag har ju aldrig varit mycket för boybands.

Det var allt för idag. På återseende, möjligen efter helgen.

R


Kommentarer
Postat av: Madeleine

tjena!



Vad är det för visning på fredag, är det något man kan kolla på?

2008-09-11 @ 12:21:54
URL: http://www.maddebaras.com
Postat av: Madelein

2008-09-12 @ 09:41:58
Postat av: Madeleine

Oj, det var jag som lämnade den intetsägande kommentaren, och jag lyckades självklart med bedriften att skriva en del av mitt namn, så du vet vem klantskallen var! Det jag tänkte säga var:

Lätt att jag ställer upp som modell (vad det nu innebär..?), anytime!

2008-09-12 @ 09:45:11
URL: http://www.maddebaras.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0