Ge mig helg

Jag önskar att det var fredag idag och att jag redan var framme hos min max :) Har verkligen sett fram emot den här helgen hela veckan.

Fick egen nyckel och stängde själv på Body Shop idag, jag avancerar ;P

Annars har jag sminkat till en plåtning i veckan, gått igenom 1700-, 20- och 30-tal med mer eller minde entusiasm och jobbat två dagar. Veckorna går snabbt. Snart är det jul.

Coop Forum hade invigning här vid Telefonplan idag, det har jag och Moa väntat på. Vad vi däremot inte förberett oss på var hysterin bland de så kallade storstadsborna. Det var alltså kö påväg IN i affären. Ända fram till halv nio på kvällen. Jag menar, var är kriget? (Som Hannuksela skulle säga). Jag hade tänkt shoppa lite billig invigningsfläskfilé för 39 kr/kg., prismedveten fattig student som jag är. Jag har, till motsats från alla andra, inte fått någon lön idag. Den kommer med en månads förskjutning förstås. Inte oväntat men ack så tråkigt. Hursomhelst, jag orkade inte köa för att få
handla mat, så jag får väl fortsätta leva på något aningen mindre välsmakande kött.

Trevlig helg, på återseende!

R

ps. Jag vill förtydliga att jag alltså inte var suicidalsbenägen förra veckan, utan endast redogjorde för en sinnesstämning. ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0