Hufvudstaden och Vintern

De är ingen bra kombination, de två. Vi går mot en extremt deprimerande årstid här i huvudstaden, jag misstänker att den redan har fällt sina offer. Det är grått, dött, kallt och mest av allt, regnigt. Tur för mig att jag har så fullt upp med att jobba och gå i skolan att jag inte kommer hinna märka det.
Dessutom börjar julen närma sig och alla vet ju vad jag tycker om den. Ljus som glittrar, mysiga hemmakvällar med pepparkaksbak, glögg, julmusik och feel-good filmer pimpade med bjällerklang som bakgrundsmusik. Och dessutom nya julkollektioner av både smink och hudvård på Body Shop ;D
Love it!

Alla stockholmsbutikerna hade faktiskt julmöte igår, där vi gick igenom allt ifrån produkterna till tävlingarna och julstressen, kryddat med pepparkakor och glögg förstås. Det var riktigt mysigt, julkänslan kom krypande :) Jag tycker dock att Åhléns överdriver som redan klätt sina julgranar.

Har varit hemma en hel vecka på så kallat höstlov. Jag hade gärna stannat längre, skönt att vara hemma så länge man vet att man inte behöver bo där permanent :P Förutom det föredrar jag snö framför regnslask, och det är större chans att få det där hemma än vad det är här.

Max flyttar äntligen till sin lägenhet i Falun, kommer bli mysigt att komma dit och gosa in sig. Synd bara att det inte lär hända de närmaste 2-3 månaderna eftersom jag jobbar varje helg fram till jul och troligen en bit efter :P Jag älskar att vara på BS, men det ska nästan bli lite skönt att bli klar i skolan så att man kan börja jobba lite mer regelbundet, vara ledig nån helg och faktiskt hinna med lite plåtningar. Men man kommer väl sakna det när det är borta så det är ingen idé att klaga :) Trendprojektet går bajs för övrigt.

På återseende,

R

Kommentarer
Postat av: Mia

Vi har snö här hemma nu. ;) Men du missade den precis eftersom du åkte tillbaka till storstaden någon dag för tidigt...

2008-10-31 @ 22:33:51
Postat av: Anonym

Dagens tänkvärda:

Det Inte är straffbart att blogga mer än 1 gång varannan månad.

2008-11-15 @ 10:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0