Vad är väl en premiär...

...av Sex and the City i Sthlm annat än alldeles, alldeles underbar? Vi hade en fin dag, Caroline och jag. Farfar Axelsson bidrog med bil och vid ett-tiden puttrade vi sakta men säkert iväg från Gävle station i den hårt krigande röda Skodan. Jag hade då jobbat hårt med min sista-minuten-premiärklänning i 3 dagar, men gav officiellt upp på midsommaraftonskvällen då både jag och mamma slitit våra hår (det lilla som fanns kvar). Alltså ingen liten svart på premiären. Lite glamour blev det med klackar o.s.v., men lagom tills vi hade fixat till oss och börjat gå mot tuben så öppnade sig himlen och haglade ihjäl oss. Efter att ha tryckt i en trappuppgång en stund var det bara att bita ihop och försöka springa, så gott det nu går i högklackat och nerförsbacke.
Inne i stan var det bättre och vi dinerade hos Chaplins där vi fick en ny vän som nog gärna ville ha oss att besöka skumpartyt senare på kvällen. Det anstår ju inte en dam. Och filmen, den vi har väntat på. Strålande. Någon smart kritiker dissade filmen med orden "Som ett 2,5 timme långt Sex and the City-avsnitt". NÄHÄ? Det var ju inte det vi hade längtat efter, smartass.
Det påstås hur som helst att det kommer en uppföljare. Det återstår att se, men jag längtar iaf tills jag kan köpa den här med ett glassigt fodral runt :)

Man rycks dock snabbt tillbaka till vardagen när man kommer hem, jobb hela veckan i vår av personal överbefolkade butik. Kunderna däremot lyser med sin frånvaro. Jag måste göra något annat nu snart.

Jag har hittat en Aladdinfilm förresten!!! Wohoo. Äntligen! Den fanns här hemma, i mitt hus. Skandal att ingen har sagt nåt. Nu återstår bara förhandlingar med Carl angående försäljningspriset. Den passar hursomhelst fint nu när jag dras med en dum förkylning och mest längtar efter sängen, godis ooch nässpray. Tyvärr så har jag ingen video i mitt rum, godis ska jag inte äta och nässprayen, den fungerar inte. Men rackarns vad gott det är med vindruvor! Nästan beroendeframkallande. Och det är bara 3 dagar tills jag åker till Varberg. Måste göra en packlista. Först en dusch dock, på återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0