Ett inlägg i framtidens tecken

Gårdagens nostalgitripp kan inte annat än följas av annat än en framtidsorienterad dylikhet. Det var en smart man som sa att om man lever i nuet, så får man unna sig lite nostalgi. Jag tar fasta på det när jag tvärtemot vad jag intalar mig klamrar mig fast i gångna tider och tidigare meriter.
Det finns en hel del jag ser fram emot också. Jag tror det kan bli en bra sommar, den har börjat fint med sol i himlen och sinnet. Jag har fått ligga i bikini vid mitt paradis i flera dagar nu, ända till idag när blåsten återkom. I övrigt tillbringar jag min lediga tid i Juni med sol, träning, sällskap och kommande utflykter.
På onsdag bär det av till Stockholm för besök på en makeupskola, Zackes student, amerikansk fotboll och EM på storbildsskärm i Kungsträdgården. Det ser jag verkligen fram emot.

Midsommardagen bär det av till hufvudstaden igen, den här gången med Caroline, Frida och +1 för premiären av Sex and the City Movie, äntligen! Vi har laddat i ett halvår nu ;) Det blir bio, den lilla svarta, höga klackar och Cosmopolitan! Kanske firas midsommar i Stockholms skärgård med Lisa & Vänner, det är inte riktigt klart än.

Jag börjar bli bättre på att uppskatta det vi har här lite närmare också. Ser fram emot att åka till Freluga några söndagar och lyssna på Tomas Andersson Wij och Melissa Horn, besöka restaurangen i Växbo, fika på Mobackes, äta lunch på Rosehills och andra små utflykter i närheten. Bada på Säljesta. Det är rätt mysigt här, även om jag blir galen på att man inte kan få lite kulglass serverad efter kl. 15.00 på lördagar och resten av helgen. Skandal.

Mamma säger att jag ska måla huset också. Jag har inte riktigt hittat charmen i det ännu.

Om ekonomin tillåter kanske det blir roadtrip med Caroline till Winnerbäck i Halmstad. Det skulle kännas väldigt somrigt :)

Glömde förresten berätta att vi spenderade söndagen med att flytta ur Max lilla stuga i Falun. Det tog sin tid och belöningen skulle vara ett besök på Lager 157. Det vi inte hade räknat med var att dom stängde kl.17, så lagom tills vi steg in på damavdelningen meddelade högtalarna att det var stängningsdags. Det är typiskt. Men, tur i oturen eller oturen i turen beroende på hur ekonomiskt man tänker så hittade jag ett par ljuvliga Jessica Simpson-sandaler alldeles vid kassan, för mindre är halva priset dessutom. Kunde inte låta bli att slå till! Dom är jättesöta och passar dessutom perfekt till chinosen jag fyndade för 25 kr. i lördags :D

                                                                                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0