Fjälltur

Det skulle vara fler som skrev mer om inte varannat inlägg försvann vid publicering.

Funäsdalen - Ramundberget var platsen för föregående veckan, och vilken timing sen! Fantastiskt väder, fantastisk (ond) bränna, fantastisk skidåkning, fantastiskt härligt på afterski 1000, och fantastiskt fulla vänner. Så kan vi sammafatta helgen :)

The awesome 8 intog stugan mitt i backen och vissa började också inta alkohol redan 16.00 torsdag eftermiddag. Själv befann jag mig mestadels i backen på fredag och fick årets värsta bränna, och då menar jag bränna och inte brunbränna. Ajajaj! Skippade utgång på fredagen, kände mig inte på humör av någon anledning :P Försök sminka bort färgen på en tomat och förstå varför man blir osocial. Lördagmorgon kunde jag inte öppna ögonen på grund av sönderbrända ögonlock. Väldigt rutinerat.
Preparerad med dubbla solskydd, mössan nerdragen och solglasögon modell störst var vi dock redo att tillbringa dagen på fjälltoppen i strålande sol med Roger, Titti och Martin Stenmark. Det var ungefär flera år sedan jag fick så mycket frisk luft på en och samma dag. Sen tog vi sopsäcken som färdmedel nerför backarna hem och hade en kanonkväll med allt från liveband, möte med Herr Stenmark och hemburna fyllon. Tack för helgen :)

Den här veckan inledde jag med min första bilbesiktning någonsin. Eftersom dom har bra framförhållning på det där stället fick jag ett brev i veckan som upplyste mig om att jag hade 7 dagar på mig att besikta bilen innan den blev belagd med körförbud. Första besiktningstiden finns i juni. Men, Bollnäs är räddningen i nöden och hade en enda tid, imorse. Så jag tog med mig Bertil som moraliskt stöd och samlade vuxenpoäng, igen. Lilla pärlan klarade sig med en anmärkning och utan ombesiktning, och jag blev ytterligare några mentala år äldre. "Hur vuxen är du?"- testet påstår att min mentala ålder är 30.5...inte undra på att vissa kallar mig tråkig ibland.

Imorgon väntar Sandviken på mig, ska äntligen få träffa Eva och Caroline efter några om och men. Sen blir det sista aprilfirande, förhoppningsvis med flickorna och kanske en eller annan pojkvän.

På återseende!

                        

Kommentarer
Postat av: Moa

Ni verkar ju ha klarat mig fint utan mig... :(
By onsdag är jag home! Kanske inte i tid till grill - men öppen för sällskaplighet om inte annat! Hos dig?

2008-04-29 @ 12:28:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0