Project Recovery

Fröken Fri njuter av kollektivlivet i Barcelona och spenderar sina dagar med obetydliga göra som att läsa träningsböcker, måla naglarna och hänga på DiR med sina nya Nikekläder. Och tänk, det finns ingenting att klaga på! 

Jag gjorde mig med andra ord fri från jobbet i torsdags och det var med glädje. Det enda tråkiga var att lämna mina nyvunna vänner som Katia, Stella och Sofie, men i dessa dagar finns ju både ansiktsboken och messenger att förlita sig på för fortsatt kontakt. Däremot lyckades jag göra mig ovän med kökschefen det sista jag gjorde. Lite onödigt kanske men verkligen inte mitt fel. Jag vill helt enkelt inte få utskällning efter utskällning för fel som jag inte har begått. So.

Sen dess har jag levt som en prinsessa med massor av tid och världens mysigaste helg med flickorna och för helgen förrymda/inneboende Lisa. Vi började firandet på fredagen på Lisas specialrestaurang med stenugnsbakad pizza, och jag fick ääääntligen min laxpasta! AK och Lisa kan intyga att det är nåt jag tjatat om i 4 månader nu :P

Lördagen var inbokad på La Roca Village, en by uppbyggd enbart för outletshopping. Farligt om nåt ;P Efter många om och men, 3 transportbyten och en del väntan närmade vi oss målet. Det sista vi såg innan infarten var en tvättäkta hora som uppehöll sig längs vägkanten. Men annars var det hemskt mysigt :D
Där hade vi verkligen inga problem med att uppehålla oss mer eller mindre hela dagen, men det bästa av allt är att i den här staden hinner man med allt och därmed väntade utgång när vi väl kommit hem framåt kvällningen. Efter stärkande mat och iordninggörande bar det av till förfest och vad det led Catwalk för mitt andra nattklubbsbesök sen ankomsten, men det vill sig tusan inte riktigt. Det går framåt för all del, den här gången var jag till och med in och vände, men långvarigare än så blev det inte. Metron hem, Lisa kom strax efteråt och vi ägnade morgonkvisten åt Desperate Housewives innan vi kom i säng vid 6-tiden. Vid det laget hade Fröknarna Dundret och Johnson lagom på villervallan inte kommit ännu, däremot ett sms med kryptiskt information om surfare och andra tuffa matcher...Men det som händer i Barcelona stannar i Barcelona, sägs det. Dock har barnet nu fått ytterligare ett smeknamn i "Sitges" och kan inte heller längre anklagas för att vara 100% helylle ;P

Söndagen blev en kristen vilodag av olika skäl och ägnades faktiskt till att skapa ett riktigt hemlagat mål mat för första gången på längre än jag kan minnas. Köttfärspaj, egna vitlöksbröd och äppelpaj och man kan verkligen säga att helgen var fullkomlig!

Så, igår var det måndag och mina sista 2 veckor inleddes med Project Recovery. Det innebär att sova på nätterna och vara vaken på dagarna, äta mat, träna, dricka vatten och reparera kroppen som inte heller gillat den senaste månadens jobb. Vi har konstaterat att jag faktiskt fått en cp-skada i tån av allt springande där, det är en nerv som hamnat i kläm och gör tån konstig. Undrar om man kan få ut arbetsskadeersättning för det.

Imorgon väntar kulturella utflykter med nutida konst, och kanske lite umgås med Erica och Josefine som är nere på hämta-hem-grejer visit. I övrigt är det full rulle nu ända tills jag åker hem med besök av allt från AKs Helena med vänner till syster Dunder till mamsen och Vicke. Så, ikväll ska jag fortsätta mitt pillande i naveln och filmtittande innan rushen drar igång :) Förresten, läsvärda anekdoter från kollektivlivet hittas på http://anna-karin.toobigtofitinhere.com - läs.

Kommentarer
Postat av: lillan

Ta dej i kragen nu ;P

2007-11-16 @ 15:32:39
Postat av: Lovisa

Välkommen hem! :)
Saknar dig!

2007-11-20 @ 15:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0