Det är varmt i helvetet

I brist på annat försöker jag mej på att skriva ett inlägg trots att det är strängeligen förbjudet under arbetstid. Vi misstänker att vår nuvarande arbetsplats är helvetet förklätt till comhems kontor - värmen är uppe på +30 och helt stillastående. Spanjorerna som jobbar i samma lokaler har nämligen helgdag idag och har tydligen ensamrätt på kontrollen av luftkonditioneringen. Vilket betyder att vi efter 19.00 varje dag, plus tydligen alla deras helgdagar, blir tvungna att jobba i en bastu. Det är härligt. Vi flyttade ju inte till medelhavet för inte. Nej, men faktum är att det är ganska outhärdligt, men som plåster på såren är vi nu nypåfyllda med glass betalad ur företagets ficka :) Gratis är gott, framförallt efter en chockartad upptäckt att kontot är tomt. Jag blev inte klok på hur pengarna kunnat försvinna så fort innan jag upptäckte den helt logiska förklaringen att vattenräkningen på nästan tusenlappen hade dragits från mitt konto. Nu är det ju inte så att vi lyckats göra av med så mycket vatten på några få dagar utan det är Ericas och Josefines räkning från de senaste 3 månaderna men som numer är skriven på mig. Tack och lov inte jag som ska betala den med andra ord, men förmodligen första gången någon blivit så lättad över få en räkning.

Förutom hettan och ekonomiska bryderier som blir lösta ägnar sig AK åt skolning medan jag mestadels hänger på gymmet på ledig tid, måste passa på innan spanskakursen börjar och dagarna blir fyllda. Provade på min första dansklass igår och hade riktigt roligt. På köpet fick jag mig en ny kompis genom dansläraren som tyckte att vi skulle ta oss en drink och lära varandra våra respektive språk. Det var en gullig tjej så jag höll absolut med och planerar boka in en dejt så fort jag fyllt på telefonen med pengar :P
Vi har faktiskt hunnit med lite kulturella sysselsättningar på senaste tiden också, det var väl verkligen på sin plats i denna stad. Miró himself och hans museum fick sig en påhälsning i söndags och jag måste säga att det var värt varenda krona och minut som spenderades. En av de utställningar jag uppskattat mest (av de förhållandevis få som jag besökt iof..) och jag fick ett mindre ha-begär av allt från tavlor till konstböcker. Helt klart ett givet mål i kommande "KBs and AKs Travelguide".

För övrigt har vi konstaterat att jag är periodare, sorgligt nog. Just nu gäller fetischen böcker, helst av de mest skilda slag. Har hittat en alldeles underbar engelsk second-hand shop för böcker, eller resebokshoppen som ligger alldeles för nära hemma. Ajaj. Tur i oturen är att de lyckas vara stängda varje gång jag får hjärnsläpp och tror mig ha pengar att shoppa loss på böcker. Å andra sidan är böcker en billigare fetisch än smink, skor och träningskläder som också det överväldigar mig i vissa perioder. Matperioderna är beständiga, som mina vänner så snällt påpekat i kommentarerna ;P

Vi har som sagt inget internet i lägenheten längre, vilket vi redan (efter 2 dagar) blivit lite frustrerade på. Inte minst under gårdagen när jag skulle på en anställningsintervju på ett ställe som jag inte fått nån adress till. Hur hitta? Det slutade med att jag fick springa ner till närmaste loqutorio och betala hyra för en halvtimme trots att jag inte kunde stanna mer än 5 minuter. Naturligtvis fungerade det inte som det skulle, med resultatet att jag fick en totalt okänd gatuadress men ingen karta. Jag har inte riiktigt lärt mig alla gator än, och 10 minuter innan bokad tid och en tunnelbana som visade sig stå still för tillfället blev det till att åka taxi. Gatan visade sig ligga på andra sidan diagonal, ett långt stenkast bort med andra ord. Vi har nu börjat leta ett alternativt bredbandsabonnemang.

Cumpleaños feliz till pappsen imorgon! Och stranden för oss till helgen. Sommaren tar väl slut här också förr eller senare även om det inte känns så just nu, och det är lika bra att passa på när man kan med tanke på att våra trynen nu är vitare än någonsin. Nu är det ju en stund till helgen men jag har legat några dagar före hela veckan känns det som. Började i måndags med att läsa in fel datum på kontraktet till en kund, haha. Men han opponerade sig ju inte mot att ligga några dagar fram i tiden så ingen fara skedd :P Och jag ska inte klaga på att vara före för en gångs skull :)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hóla
Jaså ,värmen börjar bli besvärande. Vi hade samma problem förra veckan,men nu känns det som om hösten är i antågande så passa på och njut. Hann i alla fall iväg till Nore och simmade dom obl. 200m en kväll, så nu har det varit sommar.
Utan internet och tomt på mobilen och kontot, Klarar vi upp detta, och BTW vilket är värst. Pappa tackar för Cumpleanos feliz ?? och hoppas oxå på stranden till helgen, tror att ni har större chans
Kräng iväg massor av tre hål i väggen så vi kan ersätta Renaulten med en Porsche till nästa Cumpleanos.

2007-08-15 @ 21:08:51
Postat av: HG

Har du konstaterat NU att du ar en periodare? Bra jobbat Sickan. Vi ovriga hade kunnat beratta det for dig for ett bra tag sen.. Aja, battre sent an aldrig! Och saker blir ju aldrig sanning innan man sjalv erkanner det, inte sant?
Ville bara lamna ett snabbt spar innan jag kryper ner i min Queen-size bed dar jag, arligt talat, gar vilse, i mitt for ovrigt morkgraa och vinroda rum. Nu haller jag dock pa att bli tookig pa tangentbordet, sa jag satter punkt har.
Lev val och framgangsrikt min van!

2007-08-17 @ 07:32:35
URL: http://shmerb.blogg.se
Postat av: Syster

Saknar dig syster! puss o kram

2007-08-17 @ 11:02:36
Postat av: Irene

Jo du Becca, här har vi -2 grader innomhus!!! Du är nog lite avundsjuk på första bandtträningen på full is på tisdag. Men du är välkommen tillbaka. Jag skulle inte ha ngt emot lite värme faktiskt. Sköt om dig och njut av värmen. Kramar i massor från oss alla

2007-08-17 @ 15:12:39
Postat av: Eva

Hej igen!
Tack för att du ringde idag :) Äntligen har jag tagit mig tid och läst dina blogginlägg du har skrivit på senaste tiden. De är bra mycket mer händelserika och detaljerade än mina, det ska du ha cred för! När jag läser om alla era äventyr så börjar jag verkligen längta tills jag får dela dem med er (kanske inte alla, som nära-bli-rånad-upplevelser och dylikt). Keep up the good spirit my friend. Love

2007-08-20 @ 21:28:26
URL: http://eva.toobigtofitinhere.com
Postat av: HG

Alskade van, kom nar du vill! Vet du vad? Du kan fa i princip vilket jobb du vill har. Det ar minst 8 sidor med jobbannonser VARJE DAG i tidningen, samt i varje butiksfonster. Eller sa kan du ju bara komma och halsa pa ocksa? :) Har leker vi dagarna i anda.. Sa rackarns skont! Har varit pa stranden hela dagen. Nu ska jag ut och springa en svang. Jag har ju bytt ut mitt alskade Trebo mot Mission Creek. Later lite mer fancy, men.. borta bra men hemma bast. Det galler verkligen i det har fallet.
Trott och snurrig ar jag ocksa, som du kanske marker. Inget mer trams! Fridens! Puss <3

2007-08-23 @ 02:22:01
URL: http://shmerb.blogg.se
Postat av: Mimmi

Det är tur att du skriver lite då och då för iochmed att jag inte har en lika terroristisk boss som ni så får jag surfa o maila när det inte ringer :) Du/ni gör så att tiden går mkt fortare :)
Puss o kram!

2007-08-24 @ 14:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0